Wednesday, January 4, 2012

Isu wang hantaran zaman sekarang terlalu tinggi...:-(

Assalamualaikum waramatuallahi wabarakatuh...

            Hari ini terasa ingin menulis sesuatu di blog ana ini..Hurmmmmm isu wang hantaran yang melambung tinggi macam harga emas yang tinggi di pasaran masa kini..huhuhu..Walaupun ana seorang muslimah..jujur  dari lubuk hati ana..wang hantaran yang pihak keluarga perempuan zaman sekarang minta terlalu tinggi..Alasan yang diberi antaranya ialah harga barang-barang sudah naik harga dan pelbagai alasan lagi yang diberikan..Nauzubilahi minzalik..
            Janganlah membebankan bakal suami kita dengan meminta wang hantaran yang begitu tinggi. Kerana suami akan menanggung dosa isteri selagi suami bersama kita. Suami juga akan bagi nafkah pada kita setiap bulan. Kalian bayangkan lah kalau sebulan suami kita berikan kita  wang untuk perbelajaan dapur sebulan sebanyak RM500 x 12 bulan = RM6000. Itu baru perbelanjaan dapur. Belum lagi duit sekolah anak-anak,pampers anak dan sebagainya..Fikirkanlah..Tepuk dada tanya iman.. 
          Maafkan ana seandainya coretan di blog ana ini telah menguris hati sesiapa yang membaca blog ana ini. Maafkan ana ..assalamualaikum...(luahan hati seorang muslimah..)

No comments:

Post a Comment